Gatufesten!

Huvva, då har det gått några dagar igen sen jag bloggade... Orkar inte sitta här så mycket i den här värmen, men nu bliré ett litet inlägg i alla fall... :-)

Var på Freddes första fotbollscup i söndags. De vann alla matcher, och de var sååå duktiga småfisarna!!! Värmen var olidlig, det gick några liter vatten, men det var det värt, bara man fick se Freddes lycka över att få spela fotboll!!!

 

Hade en svettig men urmysig frukost med alla tre barnen härom dan. Utan att klaga så är det faktiskt lite kämpigt att att fixa vällingflaskor, blöjbyten, mackor, en gråtande Ida, en morgonsur Fredde, en hungrig Elin när man är ensam. Men det går, och det är ganska härligt ändå...



I onsdags tog vi en shoppingdag på stan! Vi behövde komma bort hemifrån, slippa staketbygget osv, och det var riktigt skönt! Vi handlade lite, plaskade i fontänen i Vängåvan och åt lunch på China. Sen strosade vi runt o tittade på drakarna en sväng. Efter det for vi hem o grejade lite. På kvällen kom mamsen hit och var med barnen medan Thomas och jag for till birsta och beställde en dopros till Elin, och köpte band till filmkameran, och kläder till dopet på lördag. Oxå fick jag en spikmatta i förtidig födelsedagspresent! Åhhh, vad skönt det är att ligga på den! Me like!!!

Igår var jag på GATUFESTEN!!! Fatta vad mysigt det var! Det är så sällan man kommer iväg och gör nåt utan barnen, så det var helt fantastiskt att få en hel kväll för sig själv. Farmor och farfar Åke tog barnen vid 14, jag åkte och handlade till middan, sen åkte jag hem och sooov!!! Ställde inget larm ,så jag vaknade när Thomas kom hem, och hoppade precis in i duschen när Chatrine ringde på dörren...

Hon fixade middan, Lax-tournedoes och färskpotatis, fetasallad och romsås! Jääädrans va gott det var!!! Tack goa du för att du fixar, jag är så seg ibland, thi,hi... Sen mejjkade vi oss o ch åkte ner på stan med Thomas.

Det var skitvarmt i tältet, så det blev några öl/cider som rann ner i våra strupar, gött,gött!!! :-) MUSIKPOLISEN var jättebra som vanligt, det var bra drag i tältet!!!

         
 
      

Aaa, ser ut som att vi alla hade ganska kul!

Nu ska jag sova, i morgonbitti ska vi åka till församlingsgården och duka till dopet.

Sov gott!

KRAM!

 





Kommentarer
Postat av: chatrine

Tack för en rolig kväll, det var inte den sista.

Hoppas att dopet går bra, stressa inte ihjäl dig:)

Kramar från mig!!!

2009-07-03 @ 22:29:51
URL: http://nellie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0