2009

Får börja att önska alla en god fortsättning på det nya året!!!

Känner på mig att det här året kommer att bli ett RIKTIGT bra år!!! 2008 var inget höjdarår för mig tycker jag så det  kan ju inte bli sämre än det i allafall...

Natten mot nyårsafton tillbringade jag på förlossningen... Sammandragningarna ökade igen under kvällen, så jag ringde in och fick åka upp på en koll .  CTG-kurvan visade att jag hade kraftiga sammandragningar med ung. 8 min. mellanrum, och JA, de gjorde väldigt ont!!! Vår underbara läkare Per kom in och kollade kurvan och beordrade en Bricanyl-spruta på en gång. Den hjälpte tyvärr inte, så jag fick en till, och efter den så lugnade det ner sig. Thomas åkte hem vid 2-tiden för de ville behålla mig för observation. Vid 3-tiden fick jag gå över på BB och lägga mig  i en kall, tråkig säng...

På nyårsaftons-morgonen blev det en ny kurva eftersom sammandragningarna började om. De visade svagare, men täta värkar, va less jag blir... De blir värre när jag är uppe o rör mig. På eftermiddan kom läkaren in till mig, och sa att de ville behålla mig kvar eftersom värkarna inte ger med sig riktigt. Men jag ville ju åka hem, så efter mycket snack, och att jag LOVADE att inte göra nånting alls om jag fick åka hem, så fick jag åka hem! :-)

Inna jag åkte hem fick jag besök av Björn. De hade fått åkt in akut på morgonen, eftersom Ullis fått havandeskapsförgiftning, så de har fått en liten dotter! GRATTIS till prinsessan!!! Har gjort ett litet kort de ska få när vi får träffa den lilla tösen.



Nyårsafton firade vi ute på Alnö hos Barbro & Åke. Henrik & Lotta var oxå där, och vi hade det så lugnt och skönt! Jag var tvungen att ta en Bricanyl på kvällkvisten för värkarna började bli starkare o komma tätare, men efter tabletten blev det lugnt igen!Vi fick en jättegod 3-rättersmiddag, vi kollade på gamla kort och skrattade gott, så firade vi in det nya året med Pommac och gick ut och kollade på raketer. Jag var lite nervös att Ida skulle vakna av allt smällande, men hon sov som en stock. De var en jättetrevlig nyårsafton, precis så lugnt som önskar att det alltid ska vara! Jag satt mest still och berordrade andra att hämta saker, kolla Ida och fylla på läsk åt mig, men det var skönt att kunna koppla av, tack för att ni tog hand om mig!!! Glömde bort att knäppa så mycket som jag brukar, men några kort blev det i alla fall...

 * Ida i sina nya klackeskor som hon stolt steppade runt i *

     

Barnen är kvar på Alnö i kväll. Det är enda chansen att jag ska kunna koppla av och inte fara runt som en tok här hemma... Så i kväll ska vi ha en lugn film-kväll, och sen i säng och SOOOVA!!! Tänk att man får sovmorgon i morgon oxå, vet inte när det hände två mornar på rad sist...

Imorgon ska Malin ha pysselkväll, och jag önskar så in i vassen att jag kan vara med!!! Hoppas verkligen att det är lugnt i magen i morgon, för då åker jag till henne och pysslar lite, det skulle vara så kul! Nu är det  filmtajm!

Kram på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0