Pumpa,pumpa, pumpa...

...mina bröst är sprängfärdiga! Jag skulle kunna amma alla barn som föds på Sundsvalls sjukhus just nu, he,he... Men nog om detta, nu kommer några bilder äntligen!!!

 Här har vi fått kommit in på rummet, och vi börjar fatta att vi snart ska föda barn...

 Provade badkaret när vi ändå var där - sååå skönt!!!

 Ont, det gör ont, men det går... Blev jättearg på ljudet av lustgasen...

 Så kom lilla Elin, efter 2 krystvärkar!!!

 Pappa klär på Elin kläder som var alldeles för stora...

Som sagt så gick allt väldigt fort. Jag var öppen 7 cm kl. 14.20 när vi kom in på en koll ( som vanligt ), så vi trodde hon skämtade när hon sa att vi snart skulle föda och att de skulle skynda sig att göra i ordning ett rum åt oss...
Kl. 16.37 föddes Elin, 3352 gr och 48 cm lång. En stor tös för att vara född i v. 35+5.
Thomas kom upp med Ida dagen efter, och kolla hur söta de är tillsammans prinsessorna mina!!!

   

 Klar för hemfärd!

Vi fick åka hem efter 3 dygn, men blev sen inlagd igen eftersom Elin fick gulsot... Men hon trivdes jättebra i sin lilla solsäng, det var varmt o gott där!



Så nu är vi hemma igen, och jag njuter av att ha fått en till alldeles perfekt liten tös! Ida är jättesnäll med lillasyster, hon klappar på henne, o är först i vagnen o kollar när lilla snutt låter... Fredde tycker mest att hon är söt, och tycker att det är coolt att va storebrorsa till 2 småsystrar...

 Provar tutten lite...

 Lilla snutt myser i soffan!

Ja, det var allt för i dag, nu ska jag gå upp o få i mig nån lunch, amma, pumpa, och kanske hinna duscha innan vi ksa hämta hem Ida från dagis!

KRAM!!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Fina bilder, du ser helt frälst ut i badkaret.

På tiden att du får ett nu tycker jag!

Ett tips!

När lillbebben åker babyskyddet ha inte på henne nån overall utan ta ett tjock täcke istället.

De sitter mycket bättre då första tiden.

KRAM!

2009-02-04 @ 18:56:25
Postat av: Lotta

Yee, de klarar sig utmärkt med varmt täckte. Glöm bara inte mössa och vantar.

Osså bilen är ju varm innan man sätter de små där

Det var lika svinkallt när Bon kom.

Tips från våran underbara sjuksyster på bvc.

Ni behöver väll inte fara så mycket med lillsessan när det är över 10 minus?

Ohh, den 10 feb fyller jag år..=)

2009-02-04 @ 19:50:47
Postat av: eyovine/Maja

STORT GRATTIS!!!! Å en sån liten sötloppa då... kul att höra att allt gått bra och att ni verkar må bra.

Kramarna på er! // maja

2009-02-04 @ 21:50:48
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Malin

Men va fasen kom inte min kommentar med ser jag! Jag skrev faktiskt en!

härligt att få se alla bilder=) Ida är ju så söt med lillasyster!!



Kram!!

2009-02-09 @ 21:39:18
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

va vacker hon är gumman :)

tycker synd om dig då man kollar på bilderna, ser ut att göra ont som bara den:/ men tur att hon kom ut till slut :) kramar!

2009-02-12 @ 00:21:20
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0