Julen är här...

Ja, snart i allafall!
Det känns riktigt mysigt nu 
när det blivit lite vitt ute!
Det kanske inte skulle behöva vara sååå kallt, 
men det känns rätt ok i allafall!

Häromkvällen klädde vi granen hemma. 
Elin hängde på så gott hon kunde,
Ida tyckte det var jättespännande,
och innan jag hade hunnit reagera 
så hade vi små-smulor av smällkarameller i hela v-rummet...
Ljusmanchetterna hängde Ida upp i granen,
och barr hade vi överallt,
trots att vi har en "plast"-gran...

 



Igår var Thomas ledig och vi hade en shoppingdag i Birsta,
handlade klart julklapparna till barnen,
handlade nästan all julmat,
och köpte en ny bilstol till Elin.
Hon hade växt ur lilla babyskyddet, stackarn,
det var alldeles för trångt för henne...

Vi åkte till minneslunden i Sköns kyrka oxå,
jag & Ida tände ett ljus för min älskade lilla syster,
som varit död i 7 år igår...
Jag fattar inte att åren bara försvinner,
samtidigt tycker jag att det är skönt!
Vårt första barn skulle oxå ha fötts samma datum...

Dagens meny:

Frukost: Fil & nötmix, kaffe.
Lunch: Kasslergryta m. champinjoner, broccoli & keso.
Middag: Kyckling i cocosmjölk, broccoli & tomat.

Visar ett kort jag gjorde till en kille som fyllde 18 år.



Lyckades röja upp ordentligt i Ida´s rum igår.
Det behövdes verkligen, allt var kaos därinne...
Få se hur det ser ut på söndag när jag kommer hem...

Ikväll är Thomas på julfest med jobbet,
och barnen är ute på Alnö.
I natt lär de väl sova som små ljus,
bara för att de inte sover hemma...

=)

Ha en skön helg allihopa!
Själv jobbar jag tills på söndag!
Tror jag ska unna mig en riktigt fin julklapp sen...

KRAM!




 


Kommentarer
Postat av: Maria Sjögren

Det kortet tyckte han om, vart ju mer personligt än dom andra kortena med..:)

kramkraaaaaaam

2009-12-18 @ 23:32:09
Postat av: Helena

Hej Annelie. Tänkte förstås fråga om promenad, men kommer på lika snabbt att det går ju inte. Passar istället på att önska God Jul med en liten julehälsning: www.juletid.tk

Sköt om er

/Hella

2009-12-20 @ 10:09:04
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0