Städdag!

Åh, vilken skön dag jag haft idag! Elin och jag hade en riktigt mysig förmiddag, vi gjorde inte så mycket, utan var mest bara... Efter lunch fick vi besök av Larsa som kom och var sugen på kaffe. Vi fikade och surrade tills det var dags att gå och hämta Ida. Kollade posten när jag skulle gå, och fick ett mycket roligt, annorlunda och spännande brev idag... Vi har fått en inbjudan att vara med i ett "rollspel" och lösa en mordgåta... Alla deltagare får varsin roll, och ska lista ut vem som är mördaren... SPÄNNANDE!!! Klart vi ska vara med på det!!!

Fotade lite ute i trädgården när jag var ute med flickorna igår. Det är helt otroligt vad roligt det är att fota!

     

Idag tänkte jag göra mig till och köpa glass av glassbilen... Den sviscahde förbi här, jag sprang efter och viftade men chauffören såg mig inte....* flås* Grannens son som stod och skrattade åt mig beordrade jag genast iväg att cykla efter glassbilen... Han kom tillbaka, utan att ha sett till glassbilen. Jag gick in och slog upp deras hemsida för att kunna ringa hemglass... Jarå, fick prata med en jättetrevlig karl som skulle skicka hit glassbilen igen... Så kom den och jag handlade lite... Och skulle betala... 327kr!!! Va fan, äre guld i glassen eller??? Ja,ja, det var ju bara att betala och se glad ut, men när jag gick in lovade jag mig själv att ALDRIG handla av glassbilen nå mer...

Ida är mest gnällig hela eftermiddagarna. Det är väl intensivt för henne på dagarna nu, så hon är trött när hon kommer hem. Hon är verkligen en liten pratkvarn som inte är tyst många minuter per dag... :-)
Elin bara ler... Jämt är hon glad och ler... Tänk att hon blir 7 månader i morgon!!! Det ska vi fira med en glass!!! ;-)

       

Jag har städat hemma en hel del i kväll. Så nu känns det rent och fräscht ett tag igen... Tills i morgon typ, Thi,hi...
Imorgon ska jag ta en långprommis med flickorna. Jag blir alldeles olycklig när jag märker hur min stora kroppshydda bara blir större och större hela tiden. MÅSTE komma igång och röra på mig igen, jag måste unna mig den tiden!

I flera veckor har vi gått och väntat på att det ska spricka fram en tand i Elins mun. Idag upptäckte jag en tand... I min mun! Jag håller på att få en visdomstand nere i vänster käke... Undrar hur det ska gå jag, det är ganska trångt där...

På lördag ska vi på dop. Lilla Molly ska döpas i Alnö gamla kyrka. Det ska bli trevligt att gå på dop, och trevligt att få se den kyrkan, jag har aldrig varit inne i den faktiskt. Så får jag äntligen se Björn & Ulrikas hus. Vi har inte varit dit och hälsat på sen de flyttade... * skäms *

Nä, nu får prinsen min komma hem så jag får pussas lite på honom innan jag somnar!

Sköt om er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0