Hello!!!

Då är man äntligen tillbaka på nätet igen! Vår dator sa gonatt för ett tag sedan, så man har känt sig lite borta från omvärlden, inte kunnat blogga, betala räkningar eller kolla på fäjjsbokk vad alla pysslar med... 
Även vår gräsklippare fes ihop och dog, den började låta väldigt märkligt när jag klippte gräset en dag, sen bara dog den när Thomas skulle fortsätta klippa...
Så nu väntar jag på vad nästa sak ska bli som kraschar, det brukar ju vara 3 saker som följs åt...

Egentligen har jag inte gjort så mycket sen sist. Försöker vara ute och måla när vädret och barnen tillåter det. Staketet blir målat en liten bit i taget, och jag har lyckats måla en hel del runt fönstrena på huset idag tack vare att svärmor var här med barnen, Tack snälla du!!!

Thomas renoverar gästrummet för fulla muggar! Ida ska få flytta in där så hon kan ha sina leksaker där och inte i vardagrsrummet som vi har nu... Det blir vita väggar med en jättesöt nallebård, och ett ljust golv, det blir verkligen jättefint!!! Jag är imponerad av Thomas som fixar med allt sånt!!! *LOVE*

Jag känner mig väldigt kluven för vissa saker just nu... Har fått hört att jag är en elak egoist som bara tänker på mig själv... Att folk får tycka vad de vill om mig är självklart, det rör mig inte i ryggen om jag ska vara riktigt ärlig. Hellre känner jag tvärtom, det är skönt att veta vad folk tycker, det gör mig ännu tryggare i mig själv och mina beslut.
Önskar att jag hade nån jag kunde anförtro mig allt detta,  men samtidigt skulle nog ingen orka lyssna på mer än hälften av denna löjliga sörja...

På lördag ska vi ha kusinträff här hemma. Jag har bjudit hem alla kusiner och deras barn så vi kan träffas och umgås lite. Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute och leka med barnen och bada... Regnar det så grillar vi i alla fall, det finns jättebra paraplyer för sånt! :-)

Ida har sovit i sin växasäng i 2 nätter nu. Jag kallar den för prinsess-sängen, och då skulle hon krypa ner i den på en gång!!! Sen pratar hon och sjunger för fulla muggar, och allt som Elin äter, dricker eller gör, ska oxå Ida göra! Så det måsta hon ju få göra, lillprinsessan min! Tänk att hon blir 2 år snart!!!

Elin blir så stor hon med! Hon vänder sig raskt på mage och "surrar" på som bara den... Eller skriker skulle nästan vara bättre uttryck, för det gör hon när hon snackar med sina gosedjur... Hon ska få flytta in i Idas gamla rum, hon sover hela nätterna, och det är ju dörr i dörr, så det känns helt rätt! Så kanske jag kan få sova en hel natt oxå...

Mamma ringde idag och frågade om hon får låna Ida några dagar. Jag blir så glad att hon frågar, är bara rädd ibland att hon ska tycka det är jobbigt att ha henne, men då skulle hon väl inte be om att få ha henne heller tror jag...
Jag älskar min mamma för att hon är hon! Hon finns alltid där för mig, kan tro att det var därför hon ville låna Ida nu, hon märkte nog på mig att jag börjar bli slutkörd igen...

Imorgon kommer Chatrine & Thomas & barnen hit och grillar! Ska bli så kul att umgås med dem, vi har inte hunnit träffats nåt alss i sommar känns det som...

Nu ska jag ge mig ut i bloggvärlden och se om jag kan hitta igen mina favvo-bloggar...

KRAM!!!



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hör ju att du behöver en pyssel-/prata-skit-kväll !! Jag orkar lyssna på allt=)



Kram!

2009-08-05 @ 22:23:46
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Vi bara måste boka in ett kvällspromenadtillfälle något. Visserligen åker jag till Enlunda imorgon nu och blir till söndag och sedan Vilhelmina till onsdag, men sen.

/Hella

2009-08-05 @ 22:50:55
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Lotta

Du har all rätt i världen att va lite ego, så som du väntat på dina små prinsessor.

Osså tiden går för fort, jag har inge dåligt samvete att jag bara vill vara med mina små underverk.

Kramen!

2009-08-06 @ 09:30:09
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Irre Virre

Men hjärtat, du vet att jag finns här för dig. Vi knäcker en vinare och löser bekymren vartefter. För helt 'ärligt talat' så hade vi väl det kanon sist!!



Klarar man av det du roddar i på dagarna så har man väl rätt att få göra det man vill, när man vill.



-Vilken idiot som helst kan reda ut en rörig situation utan att bryta i hop. Det är att klara av det dagliga kaoset som visar vem som är starkast!



PS. HUR många blöjor byter du på en dag?? Det är ju typ en halvtidstjänst bara på det. Förutom det så målar du och grejjar. I'm impressed!!



Det handlar väl bara om vad du känner är viktigt för dig och hur du väljer att prioritera i ditt liv.



Det handlar om att du ska räcka till för dig själv, dina härliga barn och 'gubben' så klart! Fast viktigast av allt, vad DU orkar med att göra. Får man aldrig sova så blir man ju toktrött.



Bry dig inte i om någon tycker något dumt. Stå på dig och fortsätt vara den underbara Annelie du är!!



Löve jo! Irene

2009-08-07 @ 00:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0