Grönsaker!

Har insett att jag inte klarar mig utan grönsaker och frukt... Tycker att maten inte smakar riktigt gott utan sallad... Och finns det nå godare än att mumsa på nån frukt på kvällen... Näe...
Skiter i det där med stenålderskosten nu, det står mig upp i halsen att tillaga kött, såser och äcklig grädde...

Fick en liten planta av mamma i våras och kolla, det kommer grön chili!!! Ska skörda den sen och göra chili & vitlöksolja. Jättegott!!!



Så är kameran köpt då... Det blev en NIKON D50. Jag är JÄTTENÖJD!!! Vilken skillnad det är att fota med den i stället för min gamla digitalkamera... Har myyycket kvar att lära, har suttit på nätet o kollat lite tips och ideér på hur man får bra bilder.

Vi har varit i Gävle en sväng. Hälsade på farfar och farmor Ewa i deras nya lägenhet. Vi kom ner ganska sent på fredan, så det blev middag ganska omgående, sen gick Ewa, Thomas och jag ner på stan och kollade på DiLeva. Vilken skön kille han är alltså! Snacka om att stå för vem man är, och inte bry sig om vad andra tycker...
På lördan var vi ner till hamnen på Marinfestivalen, och det var jättetrevligt! Hittade en rolig bänk på hemvägen...

       

På lördagkväll skulle vi få gå ut och roa oss, Thomas och jag, men vi orkade verkligen inte! 5 timmar nere vid havet hade gjort sitt, och efter en god middag bestående av chinamat och en öl så knoppade jag in vid 22-tiden... * SKÄMS * Men det var skönt dagen efter kan jag lova, kände mig riktigt pigg och utvilad när jag vaknade! :-)

Jag har hunnit pyssla lite oxå... Det är sååå skönt och avkopplande att få sitta och greja på lite när barnen somnat... Har fastnat för att göra presentaskar just nu, de är så söta!!!

   

Fick nyligen veta att det är scrapmässa i Gävle i okt. Ska åka med tre goa scraptjejer, och det ska bli sååå kul!!! Ska försöka spara ihop en slant så jag kan handla lite (läs mycket) nytt till pysselvagnen!

Vi är klara med Ida´s rum! Vi blev så nöjda, och nöjdast var hon själv! Så liten , men så stolt för sitt rosa rum och prinsess-sängen! Men fasen vad besviken jag blev när vi kom hem i söndags och såg att bården hade rasat ner... Ringde genast BAUHAUS som fullt medvetna svarade att sånt kan hända för att limmet torkar när bårderna legat för länge i butiken... Ööööhhh... Skriv en skylt om det, så att man vet vad man köper för nåt då... Jag fick efter om och men tillbaka pengarna i allafall...

   

Imorgon ska jag åka och handla kläder till Ida. Har lixom inte fattat att sommaren har gått, hon har börjat på dagis, har växt och måste ha ombyten,,, många... Så jag & Elin åker en sväng till Birsta när vi lämnat Ida på dagis, känns lugnast att åka då.

Idag köpte vi festis och bulle och åkte ner till pappas jobb och hälsade på! Ida tyckte det var jättespännande med hissen, så hon åkte en sväng med pappa. Hon var helnöjd när hon kom ner igen, lillsnöret vårat! 

Avslutar med några foton sådär bara ändå, bara för att jag har fotat... :-)

         

Kunde inte låta bli den sista bilden, Thomas skämdes och stod en bra bit ifrån ståndet där jag prövade denna häftiga peruk....

Ha en underbar kväll!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahahahaha, perukbilden var ju bara så bra. Efter alla fina foton du tagit med nykameran. Fasaden, blommorna och helt plötsligt dök du upp i rosa peruk.

Du passar bra i rosa förresten ;)

Ha en härlig dag!

/Hella

2009-08-19 @ 06:55:59
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0