Blueberry-mountain t.o.r

Japp, igår var det storrensning på dags-schemat! Och som vi fejjade på! Vi fyllde hela bilen med gammalt skräp som stått i källaren huuur länge som helst! Och så rök Ida´s dagisvagn som hjulen börjat lossna ifrån. Det kändes så skönt när vi for därifrån och hade kastat allt skit! Och mer kommer det att bli, nu har jag kommit igång ordentligt med städmanin igen. Jag får nog sluta att titta på rent hus, jag blir så städsugen, och äcklad samtidigt. Hur snuskigt kan folk ha det hemma egentligen??? Och varför???
Hann även dammsuga o tvätta lite innan det var dax att hämta hem lilla monstret. Hon kallas så nu för tiden, vår älskade lilla Ida, för hon är verkligen ett litet monster! Vill inte äta, ska inte klä av sig, inte heller klä på sig. Inte byta blöja, och inte pussas... Och varje natt vaknar hon runt halv 5... Så jag har henne till 6-halv 7 sen får Thomas ta över, annars orkar man inte.

Idag har jag fullkomligt skrämt livet ur vår lilla tös... Vi trodde att hon skulle tycka det var roligt att få åka en busstur med morfar, men ack så fel vi hade!!! Det var det hemskaste lilla fröken Höljand någonsin gjort! Hon grät hela turen... Det gick inte ens at muta henne med russin o fruktsoppa... Men,men, då har vi ju provat i allafall. Det är inte så dumt att ha bilen i ändå. Så slipper man ju passa tider o trängas med folk oxå.

Igår handlade vi lite nya kläder till barnen. Ida växer så det knakar, likaså Fredde. Lilla Elin fick nöja sog med ett par vantar, men hon var lika glad för det. Sen blev det storhandling, mat,mat, mat! Tror aldrig vi handlat så mycket mat sen vi började med denna stenålderskost. Men vad bra det funkar! Och vad mycket gott vi äter! Har hittat jättefina sidor på nätet där man får mycket inspiration.

Lilla Elin är en riktigt glad liten fröken! Hon växer o frodas, äter o sover och är precis lika snäll som Ida var när hon var liten. Hon har fått mina skrattgropar, och Thomas pliriga ögon, men sen vet vi inte vem hon är lik egentligen. Ibland sin farbror Henrik, ibland min kusin Stefan, och ibland ser hon ut som kopia av Ida. Hon är hur söt som helst !!!

Nä, ha nu en trevlig helg allihopa! Det ska jag ha. Fast Thomas jobbar, det känns lite trist... Men i morgon ska jag hitta på nåt kuligt med tjejerna. Få se om det blir en repa på stan, var länge sen jag var där. Eller badhuset kanske...Ja,ja, vi får se!

Kram!!!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Hej

Ville bara titta in och önska en trevlig helg!

/Hella

2009-04-03 @ 17:58:40
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Helena

Man kanske skulle kunna hyra in dig.....vi behöver verkligen rensa här hemma.=)

Ha en skön helg vännen!

Kram

2009-04-03 @ 19:43:16
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0