Var tar tiden vägen???

Den här dagen har gått så fort! Vaknade i morse av lillgumman som satt o ropade på pappa ( som hon oftast gör på mornarna...) Upp o donade lite innan Lotta & Bon kom. Vi käkade frukost o tog det lugnt tills barnen skulle sova. På med kläderna o ut i vagnarna med dem på bron. Båda somnade och sov samtidigt för en gångs skull. Våra duktiga barn!!! Jag passade på att hoppa in i duschen, och Lotta grejjade med lunchen. Så åt vi allihopa, Lax & Potatis, sååå gott! Tack för lunchen Lotta!!! Och tack för att ni förgyllde vår dag idag!

Så helt plötsligt så hade halva dan gått... Förstår inte hur timmarna kan gå så fort. Jag gjorde mig i ordning, packade lite saker till Ida, sen bar det av ut till Mormor med henne. Jag åkte hem o hämtade Thomas, så for vi ner på stan på ett möte. Ett bra möte! Vi hämtade Fredde på fritids efteråt, sen hem o jag gjorde middag. Så är det helt plötsligt kväll...

Gårdagen ängnades åt diverse pyssel här hemma. Jag frostade av frysen, putsade glasluckorna på köksskåpen, röjde undan lite prylar som min älskade dotter röjt fram...

   

Hann med att scrappa ett kort till min kompis dotter som fyllt år oxå...



Kanske borde jag ta det lite lugnare... Hade sammandragningar som började vid middan, och höll i sig hela kvällen. Blir väl inte orolig av det egentligen, men nog är det ett tecken på att jag ska tagga ner ett par steg... Så ikväll, när jag tänkte byta gardiner i sovrummet och röja lådorna i hallbyrån, så har jag fått "göra-nåt-förbud" av min man!!! Först blev jag full i skratt, tänkte att han måste ju skoja, när ska jag hinna göra det då? Men nu känns det faktiskt skönt! Jag måste faktiskt inte göra nåt i kväll!!! Så nu sitter jag bara här o tar det lugnt, och saknar min lilla prinsessa som sover hos mormor i natt... Tänker ta på mig min sköna, osexiga morgonrock och krypa ner i soffan och inte göra nånting alls ikväll!

CIAO!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0