Ikea!

I går ( lördags) var vi på IKEA o fyndade lite. Ida åkte till mormor & morfar o sov middag där medan vi flanerade runt på IKEA. Det var HUR mycket folk som helst!!! Jag fattar inte hur mycket pengar folk har att göra av med!!! Ni skulle ha sett alla dessa överfulla kungvagnar som ringlade sig i lååånga köer till kassorna... Som tur är finns ju snabbkassan för oss som bara handlat max 5 varor... ;-)

När vi handlat klart åkte vi och hämtade mor, far och en nyvaken Ida, sen bar det av på resturang. Åh, va trevligt, mysigt och gott det var! Det är så sällan vi går ut nu för tiden så det känns riktigt lyxigt!!! Ida är jättesnäll att ha med sig på resturang, hon surrar o grejar på, vill smaka på allt som finns på bordet, lillgumman min!

På förmiddan hade vi "operation filter-rengöring" här hemma. Thomas tog sig upp på vinden o fixade filtret som sitter i avfuktningsfläkten, och jag donade med filtret till köksfläkten. Blä, va äckligt det var!!! Jag lovar att göra det oftare hädanefter... Kvällen avslutades med en halvskaplig film, jag inbäddad i min underbara morgonrock, och mina nyinköpta, fula, vidrigt knallrosa tofflor, he,he... men varma o goa är dem!!!



Mannen har sovmorgon idag, och vår lilla dotter sitter o tittar på Teletubbies, själv ska jag gå upp o koka mig en kopp kaffe innan det är dax att ta itu med frysen, för idag ska den frostas av!!! Hua, va vuxenpoäng man samlat på sig i helgen...

Hörs i kväll!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0