Vilken härlig dag!

Vaknade i morse, helt utvilad! Visst har jag varit vaken lite för bäbisen i magen bökat på, men kände mig ändå riktigt pigg när klockan ringde! I morse var första gången jag ringt och klagat på Freddes skoltaxi, den kom aldrig... Men när den till sist kom så hann de till skolan i tid i allafall, vet inte hur fort taxi-chaufförerna kör egentligen...

Efter en skön dusch, så åkte jag ut till mamsen och hämtade Ida. Vi åkte till Birsta och handlade. Det blev en manschester-klänning o Hello Kitty-leggings till Ida, hon ska knäppa kort på dagis på tisdag. Så hittade jag fräscha kalsonger till Fredde, och en liten farsdagspresent till Thomas! Själv gjorde jag världens kap! Har önskat mig en svart scarf. Jag hittatde en på Lindex, den kostade 199 kr, dyrt, men det var jag värd tyckte jag. Jag hade en check på 25 kr oxå, så den skulle ju bli lite billigare... Så surrar expediterna med varandra om scarfen, och så säger den ena till mig; Nu hade du tur, den är nedsatt till 19.50. Jag trodde att jag skulle få 19.50 i rabatt, så glad blev jag! Men den kostade 19.50!!! Jag nästan skämdes när jag lämnade fram min tjuga...



Sen for vi vidare till Plantagen. Där hittade jag en jättefin advents-en!!! Tänkte att jag senare skulle snurra en ljus-slinga i den, det lyser ju så fint när det är mörkt ute! Så blev det en tur på Willys, Ida somnade i vagnen stackarn, så det blev en snabb-packning, o hem fort! Hon sov i bilen, o sov i vagnen när vi kom hem. Jenny & Stefan & Tristan kom till oss, och sen kom Chatrine & Mia & Nellie! Vi fikade o surrade o barnen lekte, det var så trevligt!!!

Ida vaknade, och var gnällig... Hon ville inte fika, inte leka, ingenting ville hon. Jag gjorde en flaska välling, så den drack hon sittandes i mitt knä. Hon lekte en liten stund, men när jag frågade henne om hon ville sova så nickade hon. Och hon tvärslocknade i sängen! Så hon var nog fortfarande jättetrött lillgumman min!!!

Vi käkade tacos ikväll, mums, jag blir aldrig less på det, fast jag sist sa att det skulle dröja tills nästa gång... Efter middan o kaffet så gjorde Jenny slingor på mig. Och jag är riktigt nöjd!!! Tycker faktiskt att det blev mycket bättre än när jag gjort slingor hos frissan...  Tack goa Jenny!!! Stefan knäppte en "gullig" bild på mig med hättan på, jag förstår att Thomas inte ville pussas på mig... ;-)

 * The muppet show *

I kväll är de kanonduktiga allihopa i IDOL!!! Rock-temat var verkligen rätt för alla! Fast jag inte gillar Lars, så gjorde även han ett bra framträdande måste jag säga! Så det blir svårt att gissa vem som åker ut... :-(

LOVE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0