Försäkringskassan!

Har precis pratat med försäkringskassan! Hade ändå turen att få prata med en underbar människa, annars hade jag brytit ihop helt!!! Jag har ju varit sjukskriven i en månad nu, men inte fåt nåt besked om ersättning eller nåt annat heller... Så nu när jag ringer så får jag veta att jag inte ringt dit o meddelat att jag är sjuk! Men hur ska jag kunna veta att jag måste göra det? Jag har ju skickat in sjukintyget från läkaren, betyder inte det att jag är sjuk då? Sen måste jag även fylla i en ansökan om att få ersättning oxå! Men kvinnan jag pratade med skulle ordna alla papper o skicka hem till mig. Tur ändå att jag ringde, undrar hur det hade blivit annars??? Och hur ska man veta allt detta av sig själv???

Nåväl, nog om det... I natt har jag inte sovit många minuter!!! Ida vaknade vid 12 och var jätteledsen o gasig! Hon spände hela kroppen, och det hördes på hennes gråt att hon hade ont i magen! Vi tog ner henne till toa, men det funkade inte än hur mycket hon försökte att ta i lillstackarn! Jag bäddade i ordning i min säng så att hon fick lägga sig där med mig,,, Hon grejjade på med allt, vände sig, viskade mamma, pillade mig i håret, ögonen, o näsan, ja, säg vad hon inte gjorde... Allt utom att sova! Klockan var 03.30 sista gången jag kollade, sen vet jag inte hur länge det dröjde innan hon somnade...

Ändå vaknade hon kl. 7 i morse, lika glad som vanligt.Men hon får vara hemma från dagis idag, tänkte att det kanske blir stojjigt för henne att vara där om hon är trött... O trött är hon, för hon har däckat ute i vagnen, jag hann inte mer än stänga dörren o kolla ut genom fönstret så sov hon!

Jag låg kvar vaken i natt, skakig, o darrig. Fick ta en Bricanyl igår igen... Sammandragningarna kom o gick hela eftermiddan o kvällen, men de blev värre när vi satte oss o kollade på tv. Så till sist kändes det som att det var dax att avbryta dem. Jag ska till Mvc snart, så jag ska fråga vad mer jag kan göra för att undvika detta, jag gör ju allt jag kan just nu känns det som!!!

Kram!!!
 

Kommentarer
Postat av: Malin

vilken vecka är du i? Hoppas jag sagt grattis haha

2008-11-13 @ 13:56:34
URL: http://malin83.devote.se
Postat av: Margona

Hej hittade igen din blogg:) Härliga bilder på er:) Hoppas allt är super.

Kram

2008-11-14 @ 14:51:21
URL: http://MargonaRensbo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0