Eremitafton...

Det är alldeles tyst i hela huset... Det doftar underbart av alla härliga ljus jag tänt överallt och jag har tagit på mig myskläder och bara är i kväll... Ida sover hos mormor & morfar och Thomas repar med bandet... Trots att jag älskar dem est i hela världen så är det skönt att vara ensam ibland...Tänker inte vara uppe så länge i kväll, utan ska krypa ner o läsa mina begagnade veckotidningar tills jag somnar... I morgon ska jag inte ställa nån väckarklocka, utan sova tills jag vaknar av mig själv... Mmmmm, låter som en dröm, men det är faktiskt sant!!!



Så är jag är lite nyfiken på vilka ni är, som läser min blogg... Ser att det är några styckna per dag, men vet inte vilka alla är... Kan ni inte lämna en kommentar  så jag får veta? Jag är inte lite nyfiken, jag är mycket nyfiken, he,he...



I helgen ska vi pynta upp resten av adventssakerna som är kvar. Skönt att få  lite hjälp, jag får så himla ont när jag håller på själv... Vill även sätta upp belysningarna ute, jag tycker det är så vackert när det lyser på kvällarna!!! Tror att vi måste införskaffa några fler adventsstakar igen, jag fattar inte hur de bara kan försvinna? Jag köpte flera styckna i fjol, men de är borta... Borta!!! Jag begriper inte!

 Tjhoho, vart är ni???

Jag blev uppringd av försäkringskassan härom dan. Man kan ju undra om de gått nån charmkurs där eller om jag bara har en hiskelig tur som fått prata med så fantastiska människor 2 gånger nu! Denna kvinna hade hjälpt mig med saker jag missat, dels hade hon ringt min förra arbetsgivare och kollat upp om jag verkligen hade rätt årsinkomst. Den hade ju höjts, så hon hade fixat det så jag får högre sjukpenning nu! Men hur lycklig blev jag tror ni? Jag skulle kunna pussa på henne! Så nu känns det lite lugnare  på ekonomifronten, jag vet att pengarna kommer att komma in på kontot om ett tag, det var ju ett tag sen sist... Ska försöka lägga undan en slant till nya bäbisens bilstol, vi måste köpa en ny sån, den vi hade till Ida är trasig...



Nä, nu har det blivit många inlägg idag, nu väntar min säng på mig...

Go´natt!!!




Kommentarer
Postat av: Henrik & Lotta

Vi tillhör nog den skara människor (Lotta i Götet och jag i Karlshamn) som läser din blogg nästan varje dag. Ett bra sätt att hålla sig uppdaterad på hur ni har det hemma när man inte hinner talas vid så ofta.



Kram Henrik & Lotta

2008-11-28 @ 09:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0