Måndag igen...

Så börjar en ny vecka igen... Den börjar ju riktigt bra :-(  Ida har fått magsjuka, jag som verkligen hade hoppats på att hon skulle klara sig, men icke! Stackarn har nog ont i rumpan så många gånger som han bajjat ner sig idag...
Hon har sovit mycket lillgumman, faktiskt HELA natten i natt! Det är första gången på länge som hon inte vaknar och vill äta! Kanske kan det vara för att hon är dålig, vem vet?
Jag undrar fortfarande hur länge det kommer att dröja innan vårt kök är klart? Jag förstår inte vad det är som tar sån tid? Jag önskar att jag kunde göra sånt där pyssel själv så man slapp leja för sånt, då slapp man ha folk här jämt oxå. Det känns som mitt hem inte är MITT hem längre, utan nån dagverksamhet där folk träffas o fikar, BLÄ!!! Men idag har det varit bara vi hemma eftersom lillan e magsjuk, och lika blir det i morgon.
Jag har varit lite huslig idag, har gjort egen mat till Ida. Torsk och potatis, och pasta och kyckling, morötter och broccoli, vad duktig jag är! :-) Det smakar ju samma allting man köper på affärn, och dyrt blir det oxå...
Thomas jobbar kväll för första gången på lääänge, kändes lite ovant att han var hemma på förmiddan. Det blev lite pyssel i köket, och en tur till verkstan med vår lilla ROD som inte går att låsa, och torkarna har slutat att funka på. Det är märkligt att man blir så beroende av att ha två bilar... hm...
Jag undrar hur många maskiner tvätt det blivit den här helgen? Jag får mani på att tvätta sängkläder o handdukar när nån e sjuk här hemma, sen e det ju alla Ida´s  nerbajsade kläder...
Nu ska jag passa på att ta hand om disken innan stumpan vaknar!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det kommer ju bli jättefint när allt är klart!

2008-03-13 @ 11:01:41
URL: http://eileengalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0