Underbara värme!!!

Så har den äntligen kommit, den underbara värmen som jag så längtat efter!!!!
Jag kan inte förstå hur vädret kan påverka mig som det gör, men jag njuter  totaly när det är sånt här väder! Vi har köpt en liten pool åt Ida, den har varit kanon dessa heta dagar! Hennes goaste polare Bon har varit här o plaskat med henne några gånger, så skönt!



Vi har gjort fika o åkt o badat  med barnen oxå, det är så härligt att se dem plaska i vattenbrynet!



Igår, på nationaldagen vågade Thomas & jag vägra den annars obligatoriska stadshysterin som är varenda år! BLÄ!!!  Vi köpte sallad och åkte till bandsjön o badade med barna i stället!

När vi låg där sms;a mamsen o hörde om vi ville gå med på resturang på eftermiddan, o det ville vi!
Vi åkte hem till dem  innan o fixade till oss lite efter stranden, sen for vi o käkade plankstek. Vi satt ute i solen o åt och jag fick ta en öl till maten, så himla gott!  Det blev glass o kolasås till efterrätt, mums! När vi skulle betala så sa pappa att de skulle bjuda oss, så TACK pappa för en toktrevlig kväll!

I måndags var Ida och jag  på de fem sinnenas konsert i bosvedjekyrkan.

               

Det var verkligen jättefint arrangerat för barnen, de fick prova alla sinnen, smaka på olika saker ( Ida gillade citron bäst...) Lukta på saker, titta, lyssna och uppleva! Ida gillade bäst att ligga i hängmattan, hela hon strålade! Sen fick vi smörgåstårta och korv, mums!!! Mera sånt, vi kommer!!!

Idag på dagen var vi ute på Alnö o hälsade på. Vi fikade kaffe, glass o bulla, Ida gungade på altanen, o Fredde spelade fotboll med pappa. Sen for vi o handlade innan vi åkte hem. Knappt hann vi hem så packade jag in ungarna i bilen igen, vi skjutsade ner papsen på stan, han är på klassträff i kväll. Hoppas han får en underbar kväll, han var så fin när han for, kärleken min! Jag älskar honom verkligen!

Imorgon tänkte jag ta barnen o åka på norra, ST har familjedag där, o det brukar vara trevligt att åka på!

Snart är det midsommar igen! I år ska vi fira hemma, vi har bjudit hem några vänner o vi tänkte käka sill-lunch o leka lite på dan, vi har köpt Knubb o en darttavla. Sen tänkte vi grilla på kvällen. Hoppas alla kommer och att vi får sol heeela dagen!!! Vi firar vår förlovningsdag oxå...

Nu ska jag krypa ner, så jag orkar med i morgon, Kramis!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0