Regnet det bara öser ner...

... o det känns så trist, nu när man e van med solen och värmen!!!
Men det behövs verkligen för all växtlighet, fast jag tycker ändå att det kan regna på nätterna...

Vilken kanonsöndag vi hade! Jag for  ju på norra med barna, men det var bara skit, de tog betalt för allting, det tycker jag e dåligt när det är för barn! En korv kostade 15 spänn, o likaså en läsk... Fiskedamm 20 spänn, allt sånt var gratis för barnen i fjol! Thomas tog en prommis dit, sen for vi ut till Lörudden å käkade. Det var det godaste jag ätit på länge! Varmrökt pepparlax med färskpotatis och örtsås... Så ljuvligt gott!



Efter vi käkat åkte vi till mormor o morfar o hälsade på lite innan vi for hem. De har det så mysigt ute i sin sommarstuga i juniskär!

Vi har fått sänka Idas spjälsäng nu. En kväll när jag höll på att byta sängkläder i vår säng så ställde sig ungen upp! Jag trodde jag skulle få hjärtat i halsgropen... Men nu känns det lite tryggare! Hon blir så stor lillhjärtat mitt! Imorse, tog hon tag i golvlampan i v-rummet o välte över sig. Hon blev rädd, men räddast blev jag! Vi får se över vårt hus för barnsäkerheten här... Hon har börjat få äta lite själv, det tycker hon är sååå roligt! Så här kan det se ut:



Idag var jag o handlade med min mor. Ida fick en gunghäst, o en lära-gå-vagn av henne. Tack snälla mamma, du är underbar!!!
Jag köpte en film med teletubbies åt henne. Hon gillar dem skarpt, o blir så glad när hon ser dem på bild! Hon tittade en stund, men sen blev det kuligare att hjälpa mig att skruva ihop vagnen...

Nu längtar jag efter att få krypa ner o läsa "den vite massajen" En underbar bok, som man verkligen lever sig in i, det känns nästan som att man själv är där i Kenya o upplever allt som Corinne gör...
Så  natti natti!

Kommentarer
Postat av: lotta

Vi måste sänka spjälsängen vi med. Vi har en stark liten kille. Han har precis kommit på hur man gör för att sätta sig från krypställning.



Låter som ni hade de fint!



KRAM!

2008-06-12 @ 21:47:35
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0