Min Ida...

...har fått sin första tand!!! Förra söndagen upptäckte jag den, o jag blev sååå stolt! Min gumsan har fått en tandsing! Det känns som att hon ska börja skolan nästa vecka, det händer så mycket med henne hela tiden. Hon ligger gärna på golvet och har börjat göra  kryprörelser riktigt nu. Jag har bett min älskade man att sätta upp grindarna för trapperna för snart är hon där!
Jag prövade att göra frikadeller till henne, o vad hon mumsade! Hon älskar mat, tösen min, ibland är det så gott så hon skriker när hon äter, hi,hi...

Vilken skön helg vi haft! Ifredags åt vi VÄRLDENS godaste wok bänkade i soffan. Jag provade med fläskfile i stället för kyckling som jag alltid gör annars, o tusan så gott det blev!!!
Vi kkade på tv bara, och det blev en tidig kväll. Båda Thomas o jag är förkylda. Jag har skickat ner honom i gästrummet nu, för han snarkar så jag håller på att  bli galen! Det är nog med att Ida vaknar o ska surra nån timme varje natt...
I lördags var Ida o jag på dop. Vi hade med oss gammelmormor o gammelmorfar oxå. Det var Idas tremänning Vilma som döptes. Det var ett mysigt dop, med en urgullig präst! Det var även kul att se Sörbergekyrka, hade aldrig varit där innan.
Idag softar vi bara, Thomas är piggare idag så han har åkt o jobbat, men jag känner mig risigast i världen så det blir en innedag idag för Ida o mig. Ska försöka grejja lite med "alltsommåstegöras" ändå...

Nä, nu ska jag gå upp, Thomas har gjort om värmen på nåt sätt, så det är säkert 30grader här på kontoret nu, puh...

Kramisar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0